چندخط پائیز

یادداشت های یه آدم خیلی خیلی معمولی

چندخط پائیز

یادداشت های یه آدم خیلی خیلی معمولی

پاییز

 

         از رنگها زیباترین

 

                رنگ پرتقالی عشق است

 

          در نگاه پاییزی

امروز اول مهر بود. شنبه هم بود. دیشب که به سمیه زنگ زدم ٬ گفتم تبریک می گم! فردا اولین اول مهریه که خبری از هیچ کلاس درسی نیست! بعد از شونزده سال تمام بدون حتی یکسال وقفه! شانزده سال رفتیم و اومدیم تا چیزایی را یاد بگیریم که اون تو نوشته. اما چیزی که باهاش زندگی کردیم باز هم حاشیه ها بود. از حاشیه ی زندگی پند گرفتیم و در حاشیه زندگی کردیم.

منگ منگم . چند هفته ای می شه این طوری شدم . ذهنم اون قدر مشغوله که صبح ها هم خسته بیدار می شم!  انگار که اصلآ نخوابیدم. چه قدر دردناکه تمام هدفهات ناگهان پوچ به نظرت برسند. چه حس عجیبی داره وقتی احساس کنی مدتی را با رویا ها سر کردی. چقدر سخته خودت را متهم کنی. ماجرا از جایی دشوار تر می شه که تا همین قبلش با اطمینان از نقشه هات برای اینده میون ادما حرف می زدی و حالا ندونی چطور سخنرانی هات را جمع کنی ! 

پاییز اومد باز و منو زنده کرد. وقتی میوه فروش زالزالک ها را مشت می کرد و می ریخت توی کیسه چشمام برق می زد. منتظر نارنگی ها و پرتقال های سبز رنگم. چقدر دلم میوه ی وطنی میخواد. چند وقتی می شه خبری از سیب های باغات ساری نیست و توی میوه فروشی ها میوه های یه اندازه و مارک دار! جای سیب ها و میوه های خوش عطر را گرفته.

از این که پاییز با ماه رمضون یکی شده هم اصلآ خوشحال نیستم. مثل دوتا غذای خوشمزه که با هم سر میز باشه و طمع هرکدومش ربطی به دیگری نداره!  

سلام برگهای نارنجی .

 

نظرات 10 + ارسال نظر
نعیم یکشنبه 2 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 03:04 ق.ظ

سلام،

خسته نباشین،

همیشه تفاوت بین آدما برام جالب بوده،

تا همین چند وقت پیش اصلا فکر نمیکردم کسی از پاییز

خوشش بیاد،

البته یادم توی ادبیات یه شعر از اخوان ثالث داشتیم که در یه

جورایی از پاییز تعریف کرده بود،

ولی از وقتی که با وبلاگ آشنا شدم دیدم که پاییز فصل

محبوبیه،

ولی من با شروع پاییز واقعا دلم میگیره،

یاد اولیور توییست،کوزت،دخترک کبریت فروش،نل و... میفتم،

کوتاه شدن روز برام از بقیه چیزاش عذاب آور تره،

و نهایتا اینکه به نظر من برگ زرد و نارنجی یه برگ مرده اس،

موفق باشین

یکی مثل تو یکشنبه 2 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 08:38 ق.ظ http://4-ever.blogfa.com

خیلی قشنگ بود.نمی دونم باید برای مهر بدون کلاس تبریک گفت یا نه .راستی به نظر من که اصلا شبیه غذا نیستند!

والریا یکشنبه 2 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 10:35 ق.ظ http://valeria.blogsky.com

پاییز فقط یک ماهش با ماه رمضون هم سفره است عزیز...اینکه غصه نداره.. چند روز که بگذره یادت می گیری چه جوری از هر دو تا غدای خوشمزهء سر میز بخوری و طعمشو به هم ربط بدی..:)
...
سلام برگهای نارنجی...

شیوا یکشنبه 2 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 08:39 ب.ظ

دیدم دیروز یه برقی خورد به چشمام .نگو برق چشم تو بوده........هاله جونی از زالزالکات به منم میدی؟؟؟؟.....اولین مهر بدون درس بر من هم مبارک باد.

مینا دوشنبه 3 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 09:01 ب.ظ http://mn18184.blogfa.com

سلام هاله جونم
عنوان وبلاگت و دوست دارم چند خط پاییز منم عاشق پاییزم

می بینم که شما هم مثل من سرو هستی پس سعی می می کنم بیشتر بهت سر بزنم چون مثل منی :-دی

من این وبلاگ که شاهین می نویسه خیلی دوستش دارم شاید با روحیات تو هم سازگار باشه خواستی برو بخون قشنگ می نویسه http://www.andreas33.blogfa.com

ممنون از حضور پاییزیت

شاد باشی

افشین دوشنبه 3 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 11:03 ب.ظ http://o0oafshin.blogsky.com

ولی خوبیش به اینه که رنگ آدما عوض نمی شه!

شیرین سه‌شنبه 4 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 04:10 ب.ظ http://talaelo.persianblog.com

ماه رمضون که دسته ما نیست اما مطمئنم که برای شروع مدارس همراه با ماه رمضون باید از ما اجازه می گرفتن ... که نگرفتن و ... بازم خوشبحالتون که مدرسه ندارید ... فعلا حرفی ندارم ... ممنونم که به وبلاگم سر زدی ...

َAfshinpars7 چهارشنبه 5 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 07:45 ب.ظ http://afshinpars7.blogsky.com

درود بر تو. اصفهان...سال ۸۳ المپیاد دانشجویان در دانشگاه صنعتی...متن نوشته ی من در پیک المپیاد...دوستی ها..درد و دل ها...غم ها و شادی ها... خاطره ها...
هرگز از یاد نخواهم برد...
موفق باشی...

مهراد چهارشنبه 5 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 07:58 ب.ظ

سلام :)
بسته بودمش ... تعجب کردم کامنت ها رو دیدم ...

behshad ( Booter ) yahoo 7.5 پنج‌شنبه 6 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 01:19 ق.ظ http://www.booter-rasht.blogsky.com

salam dost aziz va Gol khobi wblaget ghashang bood va jaleb tonesty be man sar bezan va az barname haye yaho 7 final be khosos Boot DC Buzz Estefadeh kon va be dostanet moarefy kon montazeret hastam khosh hal shodam behshad bye

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد