چندخط پائیز

یادداشت های یه آدم خیلی خیلی معمولی

چندخط پائیز

یادداشت های یه آدم خیلی خیلی معمولی

صدای وطن!

خدایا قلبم درد می کند . منو به حراج گذاشتند . منو میون بازی های کثیفشون دارن به نابودی می کشند. بهترین مردم سرزمینم که از اب و خاک و اتش من بودند رفته اند و روی دیگر جای دانه می کارند.  بدنم می سوزد. جنگلهایم می سوزد. خدایا زمینم پر است از جای نیشتر هایی که زدند و خون و نفتم را بیرون کشیدند . جنگلهایم را سوزاندند. دریایم را به نام بیگانه ثبت کردندند. همه ی سرمایه هایم به باد رفت.  نفتم را ارزان می فروشند و همان را دوباره گران تر می خرند چون صنعت نمی دانند. جنگل هایم را به اتش کشاندند . شیرهای این سرزمین دیگر در هیچ کوهی غرش نمی کنند. گوزن های این سرزمین دیگر شکار دوربین های تیز بین نمی شوند. مادران این سرزمین رنج می کشند و دیگر کودکانی نمی زایند که عالمی را به حسرت وا دارد.  خدایا این مردم نا شکر را نفرین کنم؟ لازم به نفرین نیست که خود به نفرین نا شکری دچارند!

 پی نوشت۱: خبرها را که می خوندم ٬ فقط چیز های بد دیدم. جنگلهای گلستان در اتش سالانه می سوزنند. الودگی تهران روزانه جان ۲۷ نفر را می گیره.

پی نوشت ۲: سالهاست که نفت را خام می فروشم و اونها برامون تبدیلش می کنند و دوباره گرون تر می خریم . اما در عرض چند سال به چرخه ی کامل سوخت هسته ای رسیدیم! کدومش سختر بوده؟

پی نوشت ۳: جنگلهامون تو اتیش می سوزنند . یکی از مهمترین منابع وطنمون و ما سر انژی هسته ی داریم همه چیزمون را به باد می دیم.

پی نوشت۴: از تمام جای جای این خاک هنوز اثارشو می دزدند ٬ هنوز همه جاش به راحتی حفاری می کنند و از کشور خارج می کنند. تخته جمشید زیر نور افتاب و باد بارون داره نابود می شه٬ تا چند وقته دیگه پاسارگاد می ره زیره اب و هنوز قبل از هر انتخابی احساسات مردم را با چیزهایی که قبل از انقلاب از ایران بیرون بردنند تحریک می کنند !

پی نوشت۵:در یای خلیج فارس داره به خاطره جزیره سازی امارات رو به نابودی می ره ولی وزیر امور خارجه حاضر نیست نامه ی اعتراض را به کوفی عنان بده!

پی نوشت۶:ایران من ٬ ایران ما داره نابود می شه. داریم نابودش می کنیم. اگه به خاطر شورش علیه این دولت بمیریم بهتر از اینه که هواپیمامون سقوط کنه و یا تو جاده ها بمیریم

پی نوشت۷: کی باورش می شه ٬ من دارم گر یه می کنم این چیزا را تایپ می کنم!

 

نظرات 7 + ارسال نظر
حرفهای ناتمام یکشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 02:49 ب.ظ http://shariatti.blogsky.com

« انتظار : نوشته ای از دکتر علی شریعتی »
سلام
وبلاگ حرفهای ناتمام به روز شد.
چشم انتظار قدمهای سبزتان هستیم.
موفق باشید....

نعیم یکشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 03:21 ب.ظ

سلام،

خسته نباشین،

والا من همین چند لحظه پیش یه مطلبی نوشتم که احتمالا از دست رفت،

من دوباره مینویسمش اگه احیانا دوتا شدن شما ببخشین،

البته مفهومشون یکیه:

من چهار شنبه رو خودم به خودم مرخصی دادم،

تا شنبه هم تعطیل بودم،

کل تعطیلاتم همین بود،

کامپیوترم همچنان در اونجا در حالت قاط به سر میبره،

بگذریم،

راستش بهتره شما خودتون رو به خاطر این مسائلی که مطرح کردین ناراحت نکنین،

گرچه که واقعآ باید متاسف بود،

من با جوونای بیست،سی سال پیشم که صحبت میکردم اونام از وضعشون ناراضی بودن،

میگفتن صنعتمون شده مونتاژ،

نخست وزیرمون رو یه جای دیگه تعیین میکنن،

دولت دستنشانده هست،

مسلمون نیستن چون جلوی دوربین مشروب میخورن،

خب اینا برای مردم بدنه مهم بود،

حتی در مورد اصلاحات ارضی میگفتن که برای مصرفگرایی اینکار انجام شده،

خلاصه هر چی بود اوضاع عوض شد،

مردم بدنه فکر کردن شاید اونیکه به عنوان منجی بهش معتقد بودن اومده!،

خلاصه جوگیر شدن و گفتن کشورمون رو میسازیم و کلی
هم شعار دادن و نتیجه شد اینی که میبینیم!

اصلا فکر نکردن شاید بازیچه شدن،

بیچاره اونایی که به خاطر این شعارا خودشون رو به کشتن دادن،

اتفاقی که میتونست نیفته یا اگه افتاد فقط ۲۰ روز طول بکشه یه دفعه ۸ سال طول کشیدو...،

مردم بدنه سزاوار چنین سرنوشتی هستن،

البته خشک و تر با هم میسوزن،

موفق باشین.

دانیال دوشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 06:46 ق.ظ http://supernove.persianblog.com

سلام هاله جان
با کمی تاخیر من هم این عید را به شما تبریک عرض میکنم
ببخشید دیر شد من نبودم درست گفقتی جاتون خالی بود
موفق باشی

دست نوشته یک دانشجو دوشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 10:11 ب.ظ http://ali65.blogsky.com

سلام ممنون از لطفتون وبلاگ شما هم زیباست

نعیم سه‌شنبه 21 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 01:38 ق.ظ

اگه سیاسی ننویسین بهتره آخه امکان داره وبلاگ رو مسدود کنن،

البته فکر کنم قبلش یه تذکر میدن،

حالا خوبه بازم یه چندتا چیز هست شما رو گرفتار چارچوب کنه،

تسخیر ناپذیر بودن فواید زیادی داره ولی خب چندتا عیب گنده هم داره،

از این وبلاگ خوشم میاد،

موفق باشین

نعیم سه‌شنبه 21 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 10:17 ب.ظ http://nmnw.blogfa.com

اگه حوصله داشتین و صلاح دونستین در مورد مسابقات

رباطیک بنویسین،

فکر میکنم استان شما از پیشگامهای این مسابقات باشه،

یکی از دوستانم که برادرش اصفهان تحصیل میکرده یه کیفی

داره که روش نوشته مسابقات رباطیک یا یه چیزی توی همین

مایه ها برای همین یه جورایی اسمش رو شنیدم ولی در

موردش اطلاعاتی ندارم،

موفق باشین.

نعیم چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 01:00 ق.ظ

سلام،

راستش منم معتقدم زوده بگیم دنیای مجازی،

ممنکه در آینده بشه همچین اسمی روش گذاشت،

والا توی این دنیا هر چیزی امکان داره،

ایشاا... همه چیز روبه راه میشه،

بالا بریم،

پایین بیایم،

آخرش اینه که یه آدم یه آدمه،

ممنون اومدین به وبلاگم،

موفق باشین.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد